Direktlänk till inlägg 21 september 2010

Bondfångeri som idé.

Av kloka-gubbens-blogg - 21 september 2010 07:24

Det är morgon och jag har precis vaknat.

Jag ser massor av människor som stressar förbi för att först lämna sina barn på dagis och sedan jobba skiten ur sig. För vad? Jo, för att hålla värdens bästa stat vid liv. Så påstår i alla fall politikerna.


Det är det som är den stora lögnen. Vi är inte världens bästa stat, det har vi aldrig varit och kommer aldrig att bli. Däremot har vi världens största ego, som underhålles av en totalt orealistisk syn på landets värde för världssamfundet och hur bra och etiska som vi är som folk. Självbelåtenheten och dubbelmoralen grasserar vilt i landet.


Är det någon som satt sig ned och funderat på vad ni får ut av alla de skatter som ni betalar in, och vilket liv ni kunnat leva om vi inte haft detta gigantiska skattetryck. Och då ska ni inte glömma arbetsgivaravgifter, moms, drivmedelsskatter, energiskatter, fordonskatter och sedan alla skatter som kallas avgifter, och som stat och kommuner tar ut i tid och otid. miljöavgifter, avgifter för livsmedelskontroll som vi i slutändan får betala, parkeringsavgifter, alla avgifter som du får betala om du ska bygga mm. Sedan far det omkring folk och sätter viten på människor utan att egentligen ha något skäl. Om jag vill ha en skräpig tomt är det väl mitt problem och ingen annans. Om jag vill bygga ett uthus eller gäststuga då kan man fråga sig vad grannar och stat har med detta att göra. Sanningen är den att du hade kunnat betala för dig genom försäkringar istället och ändå ha en bra slant över och slapp vända på kronorna.


Politikerna säger att det är för att skydda och hjälpa oss och har därför givit oss en välfärdsstat?? Är det inte vi medborgare som byggt den lilla välfärd vi har, inte politikerna. Till och med de ideér de driver kommer oftast från folket. Och inte arbetar de gratis heller, fast de är snabba att kalla sig fritidspolitiker


Obetalt arbete säger ni, ingen jobbar väl gratis. Jo ni gör det. Dra av alla skatter och avgifter från er lön och dela resten med antalet dagar så får ni se hur mycket som blir över. Det värsta är att när vi sedan vill utnyttja de verksamheter som vi betalat en gång  så får vi betala en gång till. På sjukhus, vårdcentraler, äldreboenden, men även för bilprovning, renhållning, vatten mm. Detta måste vara världens största och effektivaste bondfångeri. Låt brukarna först betala uppbyggnad och verksamhet och ta sedan betalt när de använder verksamheterna. Och trots detta finns det inga resurser att ta till. Men när riksdagsmän studerar barnomsorg och trafikproblem i Brasilien. Då finns det pengar. När vi pumpar ut pengar till SIDA, ett totalt meningslöst verk som totalt misslyckats med att hjälpa världens fattiga. Tro nu inte att jag är emot U-hjälp, men U ska stå för utveckling och inte för undermålig. Ge pengarna till Röda korset har jag alltid hävdat förrut, men nu har det visat sig att där sitter också en politiker i toppen och skor sig med miljonlöner för era skänkta pengar. Så nu vete fan hur man ska lösa det. Det måste väl finnas någon organisation som arbetar idéellt. Någon som vet?


Nej, nu har jag varit irriterad en stund och fått adrenalinet att pumpa, nu går jag och lagar plättar.


Kloka gubben



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kloka-gubbens-blogg - 15 maj 2013 22:08

Det är synd om utländska tjejer som försöker att göra sig fria. Ett par hundra knivhugg blir ofta svaret från familjen. Utförda av någon tonåring som i det närmaste har straffrihet. Det senaste fallet är solklart. En 17-åring mördar sin syster ...

Av kloka-gubbens-blogg - 16 april 2013 10:37

Det pågår en idiotisk diskussion i Smålänningen. (tidning). Tyvärr kan jag inte delta då apan som är chefsredaktör har stängt av mig från publicering på insändarsidan. Jag skrev något om en ohelig allians mellan polis, åklagare, advokater, doma...

Av kloka-gubbens-blogg - 16 april 2013 10:37

Det pågår en idiotisk diskussion i Smålänningen. (tidning). Tyvärr kan jag inte delta då apan som är chefsredaktör har stängt av mig från publicering på insändarsidan. Jag skrev något om en ohelig allians mellan polis, åklagare, advokater, doma...

Av kloka-gubbens-blogg - 15 december 2010 23:37

Hörde på burken att Säpo utrett att vi har ca 200 extremister i detta land som kan begå bombningar och andra anfall mot vårt samhälle.   200 dårar går alltså fria på våra gator.   Jag har bara en enkel fråga. Varför i hummhum sitter inte de...

Av kloka-gubbens-blogg - 12 december 2010 23:45

En självmordsbombare slog till i Sverige. Detta har jag länge trott ska hända, men som vanligt sticker svenska folket och dess företrädare huvudet i sanden och låtsas att hotet inte finns. Uppvaknandet kunde ha blivit rejält brutalt om inte bombaren ...

Ovido - Quiz & Flashcards