Direktlänk till inlägg 20 september 2010

Ett enastående geni????

Av kloka-gubbens-blogg - 20 september 2010 11:40

Förra veckan blev jag mångalen och satte kaffet i vrångstrupen.


Efter att ha läst inledningen i en insändare i lokalpressen om att vi inte ska skicka flyktingar tillbaka till döden så tänkte jag att det var ju en vettig åsikt. Döm då min förvåning när jag läser vidare.


Efter USA:s misslyckade invasion i Irak, ett land på väg mot västerländsk demokrati menar denna insändarskribent käckt


Då frågar man sig. I vilken värld lever den rent ut sagt idiot som kommer med ett sådant be-fängt påstående. Och mycket riktigt. En miljöfjant som till råga på allt är politiker. Inte för att jag har någon större tillit till politiker men detta måste vara världens största politikergroda sedan Chamberlain viftade med fredstraktaten underskriven av Hitler.


Rent upplysningsvis borde detta enastående geni kolla lite fakta innan hon låter käften glappa. Irak under Saddam var inte i närheten av på väg mot västerländsk demokrati. Det var den hårdaste diktatur som funnits sedan de röda mördarna (Khemererna) i Kambodja. Människor torterades, mördades med spadar och släggor, kvinnor som föll hans söner i smaken kidnappades, våldtogs och mördades. Han gasade ihjäl minst 5000 kurder mm mm. Om det är på väg mot västerländsk demokrati då är du rätt felvänd i huvudet, även om ditt parti samarbetar med kommunisterna som ju är experter på diktaturer.


Att välja in denna toka i någon beslutande församling är befängt, Inte ens Sverigedemokraterna hade accepterat en sådan historielös tokstolla.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kloka-gubbens-blogg - 15 maj 2013 22:08

Det är synd om utländska tjejer som försöker att göra sig fria. Ett par hundra knivhugg blir ofta svaret från familjen. Utförda av någon tonåring som i det närmaste har straffrihet. Det senaste fallet är solklart. En 17-åring mördar sin syster ...

Av kloka-gubbens-blogg - 16 april 2013 10:37

Det pågår en idiotisk diskussion i Smålänningen. (tidning). Tyvärr kan jag inte delta då apan som är chefsredaktör har stängt av mig från publicering på insändarsidan. Jag skrev något om en ohelig allians mellan polis, åklagare, advokater, doma...

Av kloka-gubbens-blogg - 16 april 2013 10:37

Det pågår en idiotisk diskussion i Smålänningen. (tidning). Tyvärr kan jag inte delta då apan som är chefsredaktör har stängt av mig från publicering på insändarsidan. Jag skrev något om en ohelig allians mellan polis, åklagare, advokater, doma...

Av kloka-gubbens-blogg - 15 december 2010 23:37

Hörde på burken att Säpo utrett att vi har ca 200 extremister i detta land som kan begå bombningar och andra anfall mot vårt samhälle.   200 dårar går alltså fria på våra gator.   Jag har bara en enkel fråga. Varför i hummhum sitter inte de...

Av kloka-gubbens-blogg - 12 december 2010 23:45

En självmordsbombare slog till i Sverige. Detta har jag länge trott ska hända, men som vanligt sticker svenska folket och dess företrädare huvudet i sanden och låtsas att hotet inte finns. Uppvaknandet kunde ha blivit rejält brutalt om inte bombaren ...

Ovido - Quiz & Flashcards