Direktlänk till inlägg 7 november 2010

Kloka gubben funderar om miljön

Av kloka-gubbens-blogg - 7 november 2010 03:16

Jag sitter här och funderar över det svenska tvångsmiljöarbetet. Och om de globala effekter som detta avgiftsslaveri för oss svenskar skapar. Tyvärr måste jag säga: Inte ett skit. 9 miljoner människor kan inte vara städare åt flera miljarder nedskitare. Vi får betala mycket mera än vi borde för meningslösheter.


Det pratas idag mycket om fattiga barn som lever i fattiga familjer. Detta är ju fantastiskt. Lägg ihop alla meningslösa miljöavgifter på en månad så ser ni fattiga lätt varför ni är fattiga. Det är inte något fel på era löner, det är skatte och avgiftssystenmet det är fel på.


Istället är troligtvis denna även med svenska mått  mätt fördummande miljöfjanteriet kontraproduktivt. Jag är säker på att folk över hela världen vet om vad vi tvingas till av en mer eller mindre miljöfacistisk riksdag. Berättelser om dumhet har en förmåga att sprida sig. Nu tror ju miljöfjantarna i riksdag och regering att folk runt om i världen kommer att ta efter. Detta är bland det tramsigaste jag någonsin hört och bygger på en människosyn som bara existerar i teorin. I en värld där penningen styr är säkert istället tanken "De korkade svenskarna sliter som åsnor med miljöarbete, så då kan ju jag släppa ut lite extra så tjänar jag mera. Om 200 miljoner människor tänker så så blir det ju de facto att vi bidrar till en ökad miljöförstöring istället. Att tro att folk kan tänker långsiktigt när det gäller miljön, är bara en myt. Visst kan tungans bekännelse hävda att vi visst ska jobba med miljön, men verkligheten är en annan. Ett kuvat folk som det svenska vågar inte ha en annan åsikt än sina översittare. Försök med detta skitsnack och miljöavgifter i Frankrike, Italien, Spanien och Grekland och kravallerna hade varirt givna.


En annan sak som retar mig är den så kallade klimatkompensationen. Vad är det för idioter som tror att miljön blir mindre skitig bara för att de rika ska kunna köpa sig ett renare samvete. Nej det är för att de ska gå skadefria. De rika har gott om pengar och skiter väl i miljöavgifterna, de vräker på med sina SUV och BMV och skitar ner som vanligt. Den som får ta hela smällen och ändra sin livsföring är ensamstående med barn, pensionärer, invalider och dylika grupper. Föressten om ni tittar ut genom fönstret på morgonen. Hur många miljonärer ser ni ute på cykel? Ingen. Det är mammor som släpar sina barn till dagis för att ytterligare en dag kunna slita ihop pengar som kastas bort på miljötramset. Miljonären cyklar givetvis, men då heter det spinning och bedrivs inomhus i något trevligt gym, medan 1-2åringar ska ut i en barnstol i ur och skur.


Nej ta bort alla jävla onödiga miljöavgifter, påhittade av stockholmare som kan ta den tunnelbana och busssystem som vi landsortsbor bara kan drömma om, men som vi måste vara med och betala. Då kan kanske även den ensamma mamman ha råd att köra barnen till dagis i bil och cykla när hon vill och det är fint väder. Vilken förändring av livet hade inte detta varit både för mamma och barn. Till råga på allt har överheten lurat i de fattiga att de gör en viktig insats. Detta är en ren lögn. Deras miljökämpande påverkar inte miljön ett smack. Det kommer troligtvis att gå åt skogen ändå, det är naturen cykler och ganska omöjliga att kontrollera, och då har flera generationer svenskar levt ett fattigare och mindre givande liv helt i ONÖDAN.


När jag ändå är igång. Köp för fan inte produkter med KRILLOLJA. Krill är den viktigaste födan för våra få kvarvarande valar. När de där skitstövlarna till valmördare inte längre kan döda valar då dammsuger idiotiska fiskare havet på deras mat, så att de svälter ihjäl. Fint eller hur, för att en och annan rynka ska bli lite slätare. De idrottsmän som gör reklam för dessa valmördarprodukter borde skämmas. Jag uppmanar alla sponsorer att dra sig bort från dessa profithungriga huliganer.

kloka gubben

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av kloka-gubbens-blogg - 15 maj 2013 22:08

Det är synd om utländska tjejer som försöker att göra sig fria. Ett par hundra knivhugg blir ofta svaret från familjen. Utförda av någon tonåring som i det närmaste har straffrihet. Det senaste fallet är solklart. En 17-åring mördar sin syster ...

Av kloka-gubbens-blogg - 16 april 2013 10:37

Det pågår en idiotisk diskussion i Smålänningen. (tidning). Tyvärr kan jag inte delta då apan som är chefsredaktör har stängt av mig från publicering på insändarsidan. Jag skrev något om en ohelig allians mellan polis, åklagare, advokater, doma...

Av kloka-gubbens-blogg - 16 april 2013 10:37

Det pågår en idiotisk diskussion i Smålänningen. (tidning). Tyvärr kan jag inte delta då apan som är chefsredaktör har stängt av mig från publicering på insändarsidan. Jag skrev något om en ohelig allians mellan polis, åklagare, advokater, doma...

Av kloka-gubbens-blogg - 15 december 2010 23:37

Hörde på burken att Säpo utrett att vi har ca 200 extremister i detta land som kan begå bombningar och andra anfall mot vårt samhälle.   200 dårar går alltså fria på våra gator.   Jag har bara en enkel fråga. Varför i hummhum sitter inte de...

Av kloka-gubbens-blogg - 12 december 2010 23:45

En självmordsbombare slog till i Sverige. Detta har jag länge trott ska hända, men som vanligt sticker svenska folket och dess företrädare huvudet i sanden och låtsas att hotet inte finns. Uppvaknandet kunde ha blivit rejält brutalt om inte bombaren ...

Ovido - Quiz & Flashcards